Pustovka

30.06.2010 12:30

 

Sokol myšiar (Falco tinnunculus) hniezdi asi v každom meste,či dedine. Je to veľmi prispôsobivý  malý dravec. Hniezdo tohoto krásneho vtáka pozorujem už niekoľko rokov. Minulý rok,tesne pred vylietnutím mláďat z hniezda zahynul samec,pravdepodobne od vyčerpania ,alebo na nejakú chorobu. Jeho mŕtve telo som našiel pod hniezdom bez viditeľných rán. Bál som sa o mladé,ktorých bolo v hniezde šesť.  Samica to však aj sama zvládla bravúrne. Mláďatá postupne vyleteli z hniezda.
Bolo radosť pozorovať ,ako ich mama učila lietať a neskôr aj loviť. Tieto dravce v prípade miernej zimy  prezimujú u nás. Popri pozorovaní som sa snažil aj fotiť. Prvý rok sa mi nedarilo a až posledné dva roky sa mi podarilo urobiť nejaké zábery. Nechám na Vaše posúdenie,či sa podarili. Fotografie boli urobené fotoaparátom Sony DSC-H3 s použitím Sony High Grade telekonvertor VCL-DH1758 a pozrite si ich TU